THAILAND 2013 FIRST DAY

HEEEEEEJ!!

Ja här krävs det väl en förklaring….

Jag har som ni alla märkt valt att tagit en paus från bloggen. Och nu i efterhand har jag märkt hur mycket jag har behövt det. Jag ska inte gå in på detaljer men det har hjälp mig iallafall.

Men på senare dagar har jag saknat bloggen oerhört mycket!! Så jag känner verkligen att det är DAGS ATT KOMMA TILLBAKA NU! Som några av er kanske märkt så är mitt humör väldigt upp och ner. Så imorn kan jag vara lika trött på bloggandet och bli deprimerad igen. Jag håller på att försöka lära känna mig själv, men det är inte lätt. Och dessutom inte när man har en blogg där man varje dag ska ha ett leende på läpparna och dagarna ska vara fulla av aktiviteter. Och eftersom mitt liv just nu har varit ganska mörkt, ensamt och tråkigt så har det helt enkelt inte känns rätt eller roligt att blogga.

Men jag börjar gå mot bättringsvägen, eller är det bara semester känslorna som talar…. Det får väl återstå att se, men just nu har jag kameran i högsta hugg och tankarna går… BLOGGEN!

Så jag tänkte dela med mig av vår första (VARMA) dag här i Thailand. Den första av sju 🙂

Två trötta barn helt inne i sina Iphones (YES, jag har äntligen fått min Iphone, No more Samsung

Efter cirkus sådär 12 timmar senare var vi framme i vaaarma Thailand. Här var klockan 04.00 nånting på natten och jag kan säga att mina byxor som var kalla för Sverige sögs direkt mot huden av värmen i Thailand.

Framme på våra fina hotell rum 🙂

Sedan gick vi ner för att avnjuta en STOR frukostbuffe. Det fanns allt!! Och hungriga var vi!! En jäkligt bra start på veckan i paradise 🙂

Vi började att lägga oss vid poolen ett tag för att sola, bada, sola, bada, leka. Jag kan säga att det går inte att sola mer än 10 minuter innan ett dopp är ett Måste!

Benjamin ska alltid spexa. Men fan vad jag skrattade, och han hade nån dialekt till denna look också. Ibland får han till det, även om jag han är en ”pain in the ass” ibland 🙂

Men sen ville vi testa på att lägga oss nere vid stranden och bada i saltvattnet! Då fattade vi på Riktigt att vi faktiskt vad i Thailand. Det tar ett tag att få in det haha. Inget slår att bada i saltvatten.

Efter ett tag började magen kurra så vi begav oss upp för en lång trappa uppåt mot berget för att äta lunch…

Mina accesoarer fick vila ett tag…

Efter lunchen fortsatte vi sola nere vid stranden där alla förutom jag somnade för några timmar. Väl där nere blev det för varmt så jag gick upp och ner till hotellrummet varannan halvtimme för att kolla Instagram, Facebook och Snapshat och annat kul 🙂

Dagen gick över till kväll och det var dags för ännu en kort tupplur, sedan in i duschen och göra sig redo för middag…

Christmas feelings

Vi valde att käka  middag på hotellet där det serverades en stor buffe. Kanske inte det godaste vi ätit… MEN det hade popcorn!! Då blev jag glad 🙂

Och där har ni vår första dag! En mycket skön och avslappnad dag! De kommande dagarna väntar lite mer aktiviteter… Så som, äta på en av världens bästa och största buffér, gå på vattenland, besöka olika öar, kanske möta lejon och lite shopping ska vi väl försöka få med 🙂

OBS! Detta inlägg började jag med 00.20 och klockan är 07.30 på morgonen… förstår ni vilket dåligt internet vi har på vårt hotellrum. Ska testa lobbyn senare så jag kan blogga flera gånger om dagen… det vill säga, de dagarna vi inte är ute på äventyr 😉